donderdag 9 oktober 2008

wiki wiki


tranen in de ogen, hartkloppingen maar na vele mislukkingen is het me toch gelukt iets te plaatsen op de wiki van 23 dingen.
Eerst kijk je naar al die tekst, veel in het Engels en daar had ik nou helemaal geen zin in om dat allemaal door te worstelen. Dus maar gewoon beginnen en zien waar het schip strandt.
Toen ik eenmaal op de goede plek was realiseerde ik me pas dat ik zomaar tekst van iemand anders kon veranderen. Een gevoel van in een huis te komen waar de achterdeur open is gelaten terwijl de bewoner even weg is. Je bent wel afhankelijk van de goede bedoelingen van andere medegebruikers maar het is wel een prachtige manier om informatie te delen.
Voor de toepassing in de bibliotheek heb ik op de site van bibliotheek Deventer wel iets leuks gezien.
Misschien kun je op deze manier ook na de vakantie de ervaringen laten opschrijven o.i.d. Mensen kunnen er gedichten op plaatsen of gewoon dingen die ze even kwijt willen over een boek dat ze hebben gelezen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi miny,

Das wel een goed idee, om ervaringen van vakantiegangers te delen in een wiki. We kunnen eens kijken, of dit volgend jaar iets is. Alleen ben ik bang, aangezien het voor ons al uitzoeken is, dat het misschien wat te moeilijk is, maar daar kunnen we vast iets op verzinnen.