woensdag 29 oktober 2008

gedeelde documenten


In de winter lezen we met onze leeskring steeds 6 boeken. 1x per maand komen we bij elkaar om een boek te bespreken. Tussendoor mailen we geregeld om de datum of de tijd aan te passen of om een uitstapje te plannen. Het leek me dan ook erg leuk om een document te maken om samen te gebruiken. Ik heb inmiddels het document naar de betreffende emailadressen gestuurd en ik ben benieuwd wat er gebeurt, mijn mede leeskringers hebben geen cursus 23 dingen gevolgd.
Er komt de volgende vraag in mij op:

Heb ik voldoende informatie meegestuurd zodat het niet lijkt of er een onbetrouwbaar document is verstuurd? Ik heb er ook een naar mijn eigen emailadres gestuurd en ik vond het er niet erg leuk uitzien met die lange url waar je op kunt klikken.

Omdat we moeten nadenken hoe we het geleerde in de bibliotheek kunnen gebruiken lijkt me dit ook wel een manier om met een bepaalde groep over een boek te kunnen praten zonder dat je elke keer een bijeenkomst hebt.
Het lijkt wel op de manier van een wiki maar wel iets simpeler. Misschien iets om te beginnen

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Makkertje,
Ik kan het niet beoordelen of het eruit ziet als spam, zonder dat ik het document zie. Wil je het ook met mij delen, kan ik het eens bekijken. in ieder geval vind ik het een leuke manier om anderen kennis te laten maken met de toepassingen van 23 dingen.